diumenge, 28 de novembre del 2010

Imprimint Juno


Jason Reitman, el director de Juno (2007), coneix el pes d'uns títols de crèdit treballats. Per això va encarregar-los just començar a treballar el projecte de la pel.lícula a Shadowplay, el mateix estudi que ja havia realitzat els títols de la seva primera obra: Thank you for Smoking.


Seguim reivindicant la feina manual, i és que per fer aquests títols Gareth Smith i Jenny Lee van fotografiar la protagonista Juno (Ellen Page) caminant, van imprimir unes 900 fotografies diverses vegades en una impressora Xerox de baixa qualitat fins que gairebé semblés que estaven dibuixades, van repassar la imatge de la protagonista a mà i van retallar-la i pintar-la. Finalment, van escanejar les imatges per crear l'animació combinant  stop-motion i dibuix. I el resultat va valer la pena!


dissabte, 27 de novembre del 2010

Uns títols de crèdit molt artesanals...

Estopmotion: Craft-motion?: "L'stop-motion té molt d'artesà. Per això ens agrada quan stop-motion i artesania es barregen i es confonen. Com quan Faythe Levine va idear..." (segueix llegint a Estopmotion)

dimarts, 23 de novembre del 2010

Nostàlgies: El Planeta imaginario



Avui fem una concessió a la nostàlgia amb els títols d'obertura i final de El Planeta imaginario, un programa infantil, surrealista i inclassificable, dirigit per Miquel Obiols i amb col.laboracions i referències artístiques inacabables. Un programa impensable avui que, per sort, va marcar una generació o més d'una.

La música és l'Arabesque nº1 de Claude Debussy, versió d'Isao Tomita.

dilluns, 15 de novembre del 2010

Dexter


Títols de crèdit que ens agraden: Dexter, amb la música de Rolfe Kent. I un primer post per agafar embranzida.